niedziela, 30 marca 2014

Rozdział XXXV: Sąd


Na samym początku pragnę podziękować wszystkim za życzenia. Jestem już zdrowa i pełna energii, spójrzmy więc, z czym przyjdzie nam się dzisiaj zmierzyć.

Niniejszy rozdział ma swoje zalety i wady. Zaletą jest fakt, iż stanowi on uwerturę do najbardziej surrealistycznego epizodu w całej książce, z którym w przyszłym tygodniu weźmie się za bary Beige. Zobaczycie, będzie wesoło.
Wada kryje się zaś w długości tekstu, który wynosi zaledwie osiem i pół strony i wypełniony jest w znakomitej większości niezbyt porywającymi dialogami. Ostrzegam – to nie będzie najdłuższa z moich analiz, ale naprawdę nie mam na to wpływu.

Pozwólcie, że zaoszczędzę nerwów tym z Was, którzy obgryzają paznokcie niecierpliwie wyczekując nowej porcji porywającej akcji i od razu streszczę, o czym traktuje trzydziestka piątka: Jeb zwołuje wszystkich dorosłych mieszkańców jaskini do sali gier, by przeprowadzić sąd nad Bratem Samo Zło. Zapada wyrok. Kurtyna.

No dobra, jest jeden twist, ale nie ujawnię go aż do samego końca, albowiem stanowi on niezbity dowód na moje poprzednie twierdzenie, że w przyszłą niedzielę czeka Was istna jazda bez trzymanki.

Zaczynamy!

Wagabunda budzi się w jaskini (widzisz, Beżuś? Podwójna dawka morfiny to taka usypiająca witamina c - można brać ile wlezie, co najwyżej podrażnimy sobie żołądek). Wierny rycerz czuwa przy jej boku i proponuje jadło lub napitek, ale niewiasta ani myśli o wieczerzy; bardziej interesuje ją, w czyim pokoju obecnie się znajduje. Jak się okazuje – w swoim własnym, a właściwie Iana i Kyle'a. Ponieważ jednak BSZ może rychło opuścić jaskinię, a Adam Milligan jest gotów przeprowadzić się do Wesa (zaraz, przecież Wes ma dziewczynę. Czy jego partnerce nie będzie przeszkadzał tego rodzaju układ? A zresztą, w końcu jest kobietą, ma obowiązek podporządkować się życzeniom Menszczyzn), Wandzia może zostać tutaj.

Czy nikt już nie pamięta, że właśnie zwolnił się jeden pokój? Rozumiem, że dusza może mieć opory przed zajmowaniem posłania Waltera, ale czy bracia O'Shea nie mogliby po prostu przenieść się do pustej sypialni, zamiast tworzyć tego rodzaju kombinacje i utrudniać życie Bogu ducha winnym współmieszkańcom?

Kwestia sypialni schodzi jednak na dalszy plan, Wanda chce bowiem wiedzieć, kiedy odbędzie się proces Kyle'a.

Czemu chcesz wiedzieć?
Bo jeżeli się odbędzie, to muszę tam być. Wyjaśnić, jak to było.
Nakłamać.

Naprawdę, nie mam już na to siły. Meyer, przygotowałam dla ciebie małą przypominajkę:

a) Dusze nie kłamią.

b) Chyba, że są Łowcami.

c) Łowcy mogą mordować przedstawicieli innych ras.

d) I nie mają przed tym żadnych moralnych oporów.

e) Uciekinierzy znają wszystkie z powyższych czterech twierdzeń.

Wnioski? Ian jest idiotą.

Świat według Terencjusza: 55

Ale naprawdę – mam już serdecznie dosyć robienia za zdartą płytę. Od tej pory nie będę więcej komentować kwestii kłamstw i przeinaczeń duszki – przynajmniej dopóki nie dotrzemy do ostatnich rozdziałów, gdzie stanie się to nieuniknione.

Wagabunda upiera się, że jeśli O'Shea jej nie zabierze, to sama znajdzie drogę do niby-sali sądowej; Ian kapituluje i udaje się coś wszamać, obiecując, że wróci przed świtem.

Czekając, wpatrywałam się w dwie widoczne gwiazdy i dochodziłam do siebie. Ludzkie leki były paskudne. Fuj. Wszystko mnie bolało, ale zawroty głowy były jeszcze gorsze.

* wyobraża sobie minę Beige, rozdarta między chichotem a chęcią przesłania nieszczęsnej współanalizatorce e-ciasteczek na uspokojenie *

Książę czarujący spełnia obietnicę i zjawia się na progu równo ze wschodem słońca; widząc niewyraźną minę robaczka dopytuje się, kto tak kiepsko reaguje na leki, ona czy jej mundurek.
Rzecz jasna to sprawka Melanii, której ciało „słabo znosi środki przeciwbólowe” (spokojnie, Beige, spokojnie). Owo stwierdzenie prowadzi nas do wyznania Milligana, że dziwnie czuje się z faktem, iż Wandzia nieustannie nosi ze sobą współpasażerkę. O'Shea pomaga pannie wstać i częstuje ją bułką.

I co z moimi żebrami? Połamane?
Doktor nie jest pewien. Robi, co może.
Bardzo się stara.
To prawda.
Głupio mi, że... na początku go nie lubiłam – przyznałam.

Och, Wandziu, Wandziu...Nie mogę psuć niespodzianki czytelnikom nie znającym Intruza, ale uwierz mi – nie ma co przesadzać z tą sympatią.

Wanda nie ma zbytnio ochoty na bułkę (zapełnia żołądek jedynie z rozsądku), ale tru loff ma dla niej coś specjalnego:

Spojrzałam zaciekawiona, ale nie widziałam jego twarzy. Usłyszałam przenikliwy szelest, odgłos rozdzieranego opakowania... i nagle poczułam woń, która wszystko wyjaśniła.
Cheetosy! – zawołałam. – Naprawdę? To dla mnie?
Coś dotknęło mojej wargi. Bez wahania wgryzłam się w podsunięty mi przysmak.
Marzyłam o tym – westchnęłam, przeżuwając.
Roześmiał się, po czym położył mi na dłoni całą paczkę.
Opróżniłam pospiesznie niewielkie opakowanie, a następnie skończyłam bułkę, przyprawioną serowym smakiem, który został mi w ustach. Zanim zdążyłam poprosić, sam podał mi butelkę wody.

Na litość, Stefa, o co chodzi z tymi cheetosami? Producent zapłacił ci za product placement, czy to jakiś symboliczny element na modłę sparklącej łąki ze Zmierzchu (biorąc pod uwagę, że wcześniej w owe chrupki z pietyzmem wgryzał się Jared, nieszczęśliwe implikacje każą mi dla spokoju sumienia optować za pierwszą opcją)?

No dobra, zjedliśmy śniadanie, czas na właściwą akcję. Ruszamy do sali gier i zabaw!

Nie musisz mnie nieść. Moja noga ma się już lepiej.
Zobaczymy.
Pomógł mi się podźwignąć. Kiedy już stanęłam, nie zdjął ręki z mego boku, a moją rękę założył sobie na kark.
Tylko ostrożnie. I jak?
Zrobiłam krok do przodu, kuśtykając. Bolało, lecz ból był do zniesienia.
Świetnie. Chodźmy.
Ian chyba za bardzo cię lubi.”

Co, liczyliście może, że po ostatnim odcinku Mel na powrót stanie się wzbudzającą sympatię postacią?

Za bardzo?” Nie spodziewałam się usłyszeć Melanie, w dodatku tak wyraźnie. Ostatnio odzywała się tak głośno jedynie na widok Jareda.
Ja też tu jestem. Mam wrażenie, że jego to nie obchodzi.”

Cóż, Jared też niezbyt przejmuje się istnieniem Wandzi (nie licząc, rzecz jasna, wszechogarniającej żądzy mordu). Z dwojga złego trzymam za O'Sheą, ten przynajmniej nie próbuje aktywnie wyeliminować zawadzającego rogu trójkąta.

Oczywiście, że obchodzi. Wierzy nam bardziej niż ktokolwiek inny, oprócz Jamiego i Jeba.”
Nie to mam na myśli.”
A co?”



Wreszcie dochodzimy do dużej, ciemnej groty. Sala jest szeroka, strop niski, z sufitu zwisają lampy. W najjaśniejszym punkcie usadzony został Kyle, u jego boku w roli straży – Jared i Doktor (najwyraźniej Jeb wychodzi z założenia, że jeśli nie da się niedoszłego zabójcy powalić czystą siłą mięśni, doktorek wkroczy do akcji ze swoimi świeżo zdobytymi farmaceutykami).

Obok Jareda stał Jeb ze strzelbą zarzuconą na ramię. Wydawał się odprężony, ale wiedziałam już, jak szybko potrafi mu się zmienić nastrój. Jamie trzymał go za drugą rękę... a właściwie to Jeb ściskał chłopcu nadgarstek, z czego Jamie chyba nie był zadowolony.

Jamie, nie marudź, bo wuj weźmie cię na ręce albo wręcz wsadzi do kojca.

Jednakże kiedy mnie zobaczył, uśmiechnął się i pomachał. Westchnął głęboko i spojrzał dosadnie na Jeba. Wtedy ten puścił jego dłoń.
Obok Doktora stała Sharon, a po jej drugiej stronie ciotka Maggie.

Ian najwyraźniej wstydzi się gapiów, bo po wejściu do sali przestał obejmować damę swego serca...

...ha, zaraz, to może jednak wcale nie wstyd.

Okropnie wyglądasz – powiedziała. – To coś poważnego?
Wzruszyłam ramionami.
Nic mi nie jest. – Zaczęłam się zastanawiać, czy Ian specjalnie przestał mi pomagać, żeby wszyscy zobaczyli, że ledwo chodzę – było to nieme świadectwo przeciw Kyle’owi.

Skarbie, twoja twarz mieni się wszystkimi kolorami tęczy; i bez podstępów młodszego O'Shei widać, że Kyle był bardzo zaangażowany w działania na rzecz ludzkiej społeczności.

Po chwili zjawili się Wes oraz Lily i oboje dołączyli do grupki moich stronników. Parę sekund później przyszedł Brandt, potem Heidi, a następnie Andy i Paige. Ostatni zjawił się Aaron.
Wszyscy są – oznajmił. – Lucina została z dziećmi. Nie chciała ich tu przyprowadzać. Powiedziała, żebyśmy zaczynali bez niej.

W takim razie – zaczynajmy!


No dobra – odezwał się głośno Jeb, tak by wszyscy słyszeli. – Oto zasady. Robimy głosowanie. Tak jak zawsze, mogę sam podjąć decyzję, jeżeli nie spodoba mi się wola większości, bo to...
Mój dom – dokończyło za niego chórem kilka osób.



 Och, Jeb. I zanim ktoś oskarży go o tyranię przypominam, że facet sam znalazł i przebudował tę kryjówkę; resztę uciekinierów sprowadził tam z dobrego serca, co zaowocowało koniecznością dzielenia przestrzeni życiowej z co najmniej dwoma psychopatami. Na jego miejscu też wolałabym mieć ostatnie słowo.

Ktoś zachichotał, lecz od razu przestał. Nikomu nie było do śmiechu. Dokonywał się sąd nad człowiekiem, który próbował zabić obcego. Musiał to być straszny dzień dla nich wszystkich.

Że tak wyrażę na głos dręczące mnie wątpliwości: jakim cudem nikt przez te wszystkie miesiące nie zauważył, że Kyle jest niestabilny psychicznie? Takie rzeczy rzadko wychodzą na jaw z dnia na dzień. Dlaczego Ian nie uprzedził Jeba i reszty, że brat powinien być trzymany w odosobnieniu i z pewnością nie należy go wysyłać na zakupy pomiędzy duszne skupiska, bo skończy się to tragedią? Facet zionie do kosmitów tak krystalicznie czystą nienawiścią, iż idealnie nadawałby się na kamikadze (przynajmniej deklaratywnie; jak się niedługo przekonamy, umysł tego osobnika jest jedną wielką niewiadomą); kto może zagwarantować, że za jakiś czas nie odbije mu palma i nie uzna, że należy wyeliminować nie tylko robaczki, ale i tych z ludzi, którzy darzą je sympatią (vide Ian i Jamie) lub choćby tolerują (reszta wesołej gromadki)?

Kto oskarża? – zapytał Jeb.
Ian zaczął się podnosić.

Mam nadzieję, że to pytanie było wyłącznie pro forma. Co, gdyby nikt nie chciał bawić się w prokuratora?

- Mój brat dostał ostrzeżenie. Miał pełną jasność co do reguł ustalonych przez Jeba. Wanda jest członkiem wspólnoty – zasady i prawa dotyczące każdego z nas dotyczą również jej. Jeb powiedział Kyle’owi wprost, że jeśli nie potrafi się z tym pogodzić, musi odejść. Kyle zdecydował, że zostaje. Wiedział – i wie nadal – jaka jest kara za morderstwo.

Całkiem słuszna linia rozumowania. Odpowiedź oskarżonego?

Przecież go nie zabiłem – warknął Kyle.

Tak. BSZ sądzi, że udaremnienie mu możliwości popełnienia przestępstwa jest równoważne z kompletnym wymazaniem owego czynu z rejestru. Jeszcze raz – jakim cudem ten świr tak długo uchował się w jaskini, gdzie był zmuszony koegzystować w trybie 24/7 na niewielkiej przestrzeni z przedstawicielami wszelkich grup społecznych, etnicznych i wiekowych?

I dlatego nie domagam się twojej śmierci – odparował Ian. – Ale nie możesz tu zostać, skoro w głębi serca jesteś mordercą.

Mam wrażenie, że wypuszczenie Kyle'a na wolność może nieść ze sobą poważne konsekwencje, z udaniem się samego zainteresowanego do siedziby Łowców i propozycję wskazania kryjówki w zamian za niezmienianie w mundurek włącznie. I proszę mi nie mówić, że byłoby to ze strony BSZ naiwne i okrutne – rozzłoszczony psychopata naprawdę nie myśli zdroworozsądkowymi kategoriami.

W związku z tym mam pytanie – czy nie można by najzwyczajniej w świecie przeznaczyć jednej z tysiąca pińcet jaskiniowych grot na więzienie? Takie rozwiązanie miałoby same plusy – uciekinierzy nie musieliby gorączkowo roztrząsać w głębi swych sumień czy ich decyzja była etycznie akceptowalna, a Brat Samo Zło zostałby skutecznie odizolowany od reszty świata.

Mogą go złapać, a my nie będziemy nic wiedzieć – zaprotestował Brandt, podnosząc się. – Przyprowadzi ich tutaj znienacka.

No nie wierzę, ktoś w tej książce używa mózgu! Brandt, tymczasowo wybaczam ci nawet pełnienie roli przydupasa. Nie zawiedź mnie.

Kyle popatrzył krzywo na Brandta.
Żywego mnie nie dostaną.

Och, kochaneczku, któż to wie, co urodzi się w twoim umyśle, kiedy przestaną działać leki?

No to zostaje kara śmierci – powiedział ktoś cicho.

Meyer, dlaczego w twoich książkach zgon jest uznawany za uniwersalne rozwiązanie wszystkich problemów? Edward postanowił zasparklić się na śmierć w Nju Munie, bo szkoda mu było pieniędzy na bilet do Forks i upewnienie się, czy ukochana oby na pewno nie żyje; Jacob w PŚ chciał sprowokować Cullenów, żeby rozszarpali go na strzępy i ukrócili jego emo angst; w „Intruzie” mieszkańcy jaskini zamierzają kropnąć Kyle'a, zamiast najzwyczajniej w świecie zamknąć go pod kluczem. Kogo właściwie mam tu uważać za antagonistę – Brata Samo Zło (bo nie chce dobrowolnie iść pod topór sprawiedliwości) czy resztę ferajny (bo najwyraźniej całkiem szybko pogodzili się z kwestią eliminacji jednego ze swoich)?

Adolf approves : 43

Potrafię przeżyć na powierzchni, to dla mnie nic nowego – powiedział Kyle gniewnym tonem.
Zawsze to pewne ryzyko – odezwał się kolejny głos. Nie potrafiłam rozpoznać ich właścicieli; mówili niewyraźnym szeptem.
I jeszcze jeden.
Co złego zrobił Kyle? Nic.
(…)
Wcale nie jest jedną z nas – zaprotestował jeszcze ktoś.

A, czyli tym razem to ogół społeczności występuje w roli czarnego charakteru. Spójrzcie tylko, jak te bestie trzymają z oprawcą!

Adolf approves : 44

Stefa, mam jedno proste pytanie. O co ci właściwie chodzi w tej scenie? Kto popiera Kyle'a? Jego przydupasy? Przyjaciele (o ile w ogóle jakichkolwiek posiada)? Statyści – słuchacze z poprzednich rozdziałów?

Ten akapit nie ma sensu, ponieważ Stefci udał się niesamowity wyczyn – mimo zapisania prawie trzystu stron Worda nadal nie zdołała wytłumaczyć czytelnikom, jakie relacje panują między poszczególnymi mieszkańcami jaskini. Dokładnie o to samo zżymałam się w kontekście Zmierzchu i Sparkle Family, ale tam można było przynajmniej założyć, że wszyscy wzajemnie się uwielbiają, jak na porządną i kompletnie nierealistyczną rodzinę przystało. Tutaj tak się nie da – mamy trzydzieści pięć kompletnie obcych osób zamkniętych pod jednym dachem i konflikty są nieuniknione.
Co myślą o O'Shei uciekinierzy? Co sądzili przed przybyciem Wandy? Czy był lubiany? Czy istniały przesłanki, że coś z nim mocno nie halo? Dlaczego w kryzysowej sytuacji niektórzy wolą poprzeć nieszkodliwą przedstawicielkę wrogiego obozu, a inni – samego swojego, choćby miał nierówno pod sufitem?

Ja muszę WIEDZIEĆ te rzeczy. Bez tzw. świata przedstawionego nie mam bowiem pojęcia, jak odczytać powyższą scenę – nie wiem, czy jej uczestnicy wyrażają swoje opinie na podstawie głębokich wewnętrznych przekonań, czy są w szoku, czy może wręcz nie wiedzą, co o tym wszystkim myśleć i głosują w dany sposób z kompletnie innych powodów, np. chęci podlizania się samcom Alfa zgromadzenia. Będąc w połowie książki, wciąż kompletnie nie znam występujących w niej postaci i w związku z tym naprawdę nie wiem, z kim zdaniem autorki powinnam trzymać podczas procesu.

Hej! – wybuchnął Jared. Odezwał się tak głośno, że wszyscy aż podskoczyli. – To nie jest sąd nad Wandą! Ktoś ma jakiś konkretny zarzut wobec niej – wobec samej Wandy? Niech poprosi o osobne zebranie. Ale jak wszyscy dobrze wiemy, ona nikogo tu nie skrzywdziła. Mało tego, uratowała mu życie. – Wskazał na Kyle’a, dźgając palcem powietrze, a wtedy ten drgnął, jakby poczuł to na własnej skórze. – Chwilę po tym, jak próbował ją wrzucić do rzeki, zaryzykowała życie, żeby uchronić go przed taką samą śmiercią. Na pewno zdawała sobie sprawę, że jeśli pozwoli mu zginąć, będzie bezpieczniejsza, a mimo to go uratowała. Czy ktoś z was uczyniłby to samo – ocalił wroga od śmierci? Próbował ją zabić, a ona nawet go nie oskarża.
Jared wskazywał na mnie otwartą dłonią. Czułam na sobie oczy wszystkich osób zgromadzonych w ciemnej grocie.

To dziwne – ja na ich miejscu wpatrywałabym się raczej w Jareda i zastanawiała się, czy przed tym występem postanowił golnąć sobie setkę i przy nalewaniu zadrżała mu ręka, czy też wzorem Kyle'a zdecydował się na pewien czas odstawić leki.

Całkiem niedawno pojawił się na blogu komentarz traktujący o tym, iż Howe'a można lubić za jedną, jedyną rzecz – niezmienność charakteru. Może i palant, ale przynajmniej konsekwentny w swoich psychozach.

Cóż, nic z tego. Powitajcie Jareda Howe'a 2.0 – wersję ulepszoną, z którą będziemy zmagać się do samego końca książki.

Dobra wiadomość? Nowy model jest znacznie mniej agresywny i właściwie nie rzuca się w oczy; Jared na jakiś czas ustąpi pola młodszemu O'Shei, co oznacza, że choć przez chwilę będziemy mogli od niego odpocząć.

Zła wiadomość? Nie wiem, kim jest osobnik, który od tego odcinka będzie podawał się za J. Howe'a, ale jedno jest pewne - na miejsce oryginału wkradł się szybko i niepostrzeżenie.

Kochani, przyrzekam, że nie wycięłyśmy z Beige żadnego istotnego fragmentu. Od pamiętnego rozdziału dwudziestego dziewiątego Jared pozostawał w stu procentach sobą - zakłamanym jaskiniowcem drżącym przed demonami logiki i kindersztuby. Owszem, przywalił BSZ w szpitalu, ale mówiąc szczerze podejrzewam, że tego dnia najzwyczajniej w świecie świerzbiły go ręce, a odkąd Wagabunda zyskała ochroniarza utracił swój ulubiony worek treningowy.

Od dzisiejszej odsłony Jared oficjalnie przechodzi na stronę Wandzi. I nikt – łącznie z samą autorką – nie ma pojęcia, dlaczego tak się dzieje.
No dobrze, ja mam. Jak już kiedyś wspominałam – Stefcia jest jak dziecko, bardzo szybko nudzi się nawet ulubionymi zabawkami. W związku z tym nie ma wystarczająco dużo samodyscypliny, by ciągnąć do końca wątek, który z jakiegoś powodu przestał ją interesować. Howe wyżył się na duszce na wszelkie możliwe sposoby i jego rola stanęła w martwym punkcie; aby więc nie musieć męczyć się z wymyślaniem co i rusz nowych powodów, dla którego tru loff chce oskalpować Wagabundę Meyer decyduje, iż od tej chwili Jared w pełni wierzy w dalsze istnienie Meli i pojmuje, że kosmitka wcale nie jest taka straszna. Dlaczego? Bo tak.

Żegnaj, panie Howe. Skłamałabym mówiąc, że będę za panem tęsknić, ale mordowanie własnego kanonu przez autora boli mnie jeszcze bardziej niż pańskie grubiaństwo.

O s k a r ż y s z go, Wando?
Patrzyłam na niego szeroko otwartymi oczami, nie mogąc uwierzyć, że odezwał się w mojej obronie, że odezwał się do m n i e, że wypowiedział moje imię.

Ubiłaś już wołu na dziękczynną ofiarę?

Melanie również była w szoku, a ponadto silnie rozdarta. Radował ją ten serdeczny wyraz twarzy, ciepłe spojrzenie, którego tak dawno już nie widziała. Ale to moje imię padło z jego ust...

Trzeba przyznać, że to niegłupi pomysł; zwrócenie się do Melanie zapewne całkowicie skonfundowałoby nieszczęsnego Kyle'a. Kto wie, może facet dobrowolnie wyniósłby się z jaskini, uznając, że dwóch wariatów to już tłok.

Mój ssskarb : 10

Zaszło jedno wielkie nieporozumienie – szepnęłam. – Oboje upadliśmy, bo załamała się podłoga. Nic więcej się nie wydarzyło. – Powiedziałam to szeptem, ponieważ miałam nadzieję, że dzięki temu nikt nie usłyszy kłamliwej nuty w moim głosie, ale gdy tylko zamilkłam, Ian zaczął się śmiać pod nosem.

- Ale jaja! Dopiero teraz załapałem, że to Łowca! Niezłe nas barany, co?

Świat według Terencjusza: 56

Nawet Jared się do mnie uśmiechnął.

Nie, to nie mogła być sama wódka. Wygląda na to, że Jared nie oddał Doktorowi całego towaru.

Sami widzicie. Próbuje jeszcze kłamać w jego obronie.

Świat według Terencjusza: 57

Przy czym „próbuje” jest tu słowem kluczowym – dodał Ian.

Świat według Terencjusza: 58

A gdzie jest powiedziane, że kłamie? Kto ma na to dowód? – zapytała surowo Maggie, zajmując puste miejsce obok Kyle’a. – Kto ma dowód na to, że to, co brzmi w jej ustach jak fałsz, nie jest prawdą?

Gdyby Stefcia robiła notatki podczas pisania, tak właśnie by było.

(...)Nie rozumiem, o co ta cała awantura. Nikt z nas nie został zaatakowany. Ten przebiegły intruz na nikogo się nie poskarżył. Marnujemy tylko czas.
Popieram – dodała Sharon głośno i wyraźnie.

Tak Meyer, rozumiemy, Sharon i Maggie to imiona tych cheerleaderek, którym w okresie liceum zazdrościłaś najbardziej. Czy możemy już skończyć z tą parodią?

Doktor posłał jej zranione spojrzenie.

Mam pytanie – dlaczego ten facet w ogóle jest związany ze sztandarową Scary Sue powieści? To znaczy, nie zrozumcie mnie źle – wiecznie skrzywiona zołza to dokładnie to, czego życzyłabym temu osobnikowi, ale logiki w tym za grosz.

Trudy zerwała się na nogi.
Nie możemy pozwolić, by wśród nas żył morderca – i czekać, aż w końcu mu się powiedzie!
M o r d e r s t w o to pojęcie względne – syknęła Maggie. – Według mnie o morderstwie można mówić tylko wtedy, gdy zabito człowieka.

Stefa, kolejne pytanie do kolekcji. Dlaczego Jeb lub Jamie nie powiedzieli Maggie, że jej bratanica ciągle żyje? Kobietę ewidentnie boli utrata Meli na rzecz pasożyta; jestem pewna, że stałaby się dużo bardziej przyjazna, gdyby ktoś uświadomił jej, że bynajmniej nie straciła kolejnego członka rodziny.

C z ł o w i e k to także pojęcie względne – odparł Jared, mierząc ją wzrokiem. – Zawsze mi się wydawało, że warunkiem człowieczeństwa jest choćby odrobina współczucia i miłosierdzia.

Nie. To nie jest Jared. Nawet koktajl najsilniejszych dragów nie jest w stanie TAK zmienić czyjejś osobowości.

Dlatego zwracam się do Was, drodzy czytelnicy: Kim, Waszym zdaniem, jest osoba podszywająca się za Howe'a i co stało się z rzeczywistym lubym Meli? Propozycje proszę zamieszczać w komentarzach; obiecuję, że jeśli kiedyś najdzie mnie wena, wykorzystam najciekawsze przy tworzeniu fica do „Intruza”.

Sharon proponuje uciec się do demokratycznych wzorców i zagłosować; kto za pozostawieniem Kyle'a w jaskini i nie karaniem go w żaden sposób – ręka w górę.

Próbowałam unieść dłoń, lecz Ian jeszcze mocniej przycisnął mi ręce do tułowia i wydał przez nos odgłos poirytowania. Uniosłam ją najwyżej, jak mogłam.

Mam nadzieję, Wandziu, że ów moment nie będzie wracał do ciebie w koszmarach sennych po tym jak Kyle – oczyszczony ze wszystkich zarzutów – pewnego dnia postanowi, iż musi odpłacić bratu za tak rażący brak solidarności....

Okazuje się, że dwadzieścia trzy osoby są za uniewinnieniem O'Shei. 1:0 dla Brata Samo Zło. Ponownie – nie mam pojęcia, dlaczego poszczególni uciekinierzy zagłosowali w taki a nie inny sposób, a zatem nie widzę powodu, by zżymać się na głosujących. Wagabunda (która jako duszka nie powinna być w stanie kłamać) stwierdziła, że całe to zajście było wypadkiem, odchyły BSZ najwyraźniej nikomu nie przeszkadzają – w czym problem?

Może twoje dusze miały rację – powiedział [Jamie] surowym tonem, na tyle głośno, by większość mogła go usłyszeć. – Większość ludzi to zwykłe...
Cicho! – syknęłam.

- Skąd znasz takie brzydkie słowa?! Do łóżka marsz, za karę nie obejrzysz dzisiaj dobranocki!

No dobra – rzekł Jeb. Wszyscy zamilkli. Spojrzał na Kyle’a, później na mnie, w końcu na Jareda. – No dobra, jestem gotów uznać zdanie większości.
Jeb... – odezwali się jednocześnie Jared i Ian.
Mój dom, moje reguły – przypomniał im Jeb. – Nigdy o tym nie zapominajcie. A teraz posłuchaj mnie, Kyle. I ty lepiej też, Magnolio. Jeśli ktoś jeszcze spróbuje zrobić Wandzie krzywdę, czeka go nie sąd, lecz pochówek. – Jakby dla podkreślenia wagi swych słów, poklepał kolbę strzelby.

Zgodnie z moim własnym kanonem, Jeb zamierza po cichu usunąć Kyle'a z pola gry nie narażając się większości i nikt nie wmówi mi, że jest inaczej.

Magnolia rzuciła bratu nienawistne spojrzenie.
Kyle kiwnął głową, najwyraźniej przystając na te warunki.

Oj Maggie, Maggie, patrz na mistrza i ucz się – O'Shea już zrozumiał, że ujawnianie swych prawdziwych zamiarów nie popłaca.


A teraz obiecana we wstępie niespodzianka. Oto zakończyliśmy proces nad współbratem, duszka podzieliła między sobą nie tylko mieszkańców, ale nawet dwie pary rodzeństwa, atmosfera jest raczej grobowa. Jak temu zaradzić?

Jeb rozglądał się po rozrzuconym tłumie, patrząc w oczy wszystkim z wyjątkiem grupki skupionej wokół mnie.
Sąd zakończony – ogłosił wreszcie. – Kto gra w piłkę?

...Tak. Następny rozdział będzie traktował o grze w nogę. Głęboki wdech, kochani - najlepsze dopiero przed nami.


Statystyka:
Adolf approves : 44
Bellanda Wandella van der Mellen : 52
Gotuj z Jacobem Blackiem: wystarczy zalać wrzątkiem : 23
Ludzkość ssie: 41
Mea culpa: 26
Mój ssskarb : 10
Nie ma jak u mamy: 22
Świat według Terencjusza: 58
Welcome to Bedrock: 50
Witaj, Morfeuszu : 14

Maryboo

35 komentarzy:

  1. To było nudne! Chcę się poskarżyć! :<
    Zastanawiam się nad jedną sprawą. Wandzia chciała uniewinnienia Kyle'a, bo jest chodzącym światłem dla pogan i ogólnie niezmąconą myślami sadzawką pokoju itd., ale - załóżmy - gdyby Kyle zabił Jamiego/Jareda/Jeba/Iana? Też by chciała go uratować? Osobiście uważam, że wtedy SMeyer jak zwykle wyłączyłaby kanon i altruizm Wandzi, która choć sama w sobie może być męczennicą, to innym by na to nie pozwoliła.
    Inna sprawa - Jared. Tak nieprzekonywującej, nielogicznej, niezrozumiałej i deus ex machinowej "ewolucji" charakteru literackiego dawno na oczy nie widziałam. Dobrze mi się zdaje, czy nawet w "Zmierzchu" takie kwiatki nie występowały? Czyli Meyer weszła na kolejny lvl, podexpiła w międzyczasie i wykupiła nowe skille? I co do konkursu na wytłumaczenie tej zmiany, to może spróbuję, chociaż naprawdę trudno wymyślić cokolwiek sensownego na ten temat:
    1) Jareda też opętał najeźdźca z kosmosu. Równie dobry i wspaniały, co Wandzia, tyle że płci męskiej, żeby pozostał Mężczyzną. Ale nie duszek, bo by miał sparklące pod światło tęczówki. Jakiś inny. Tyle że zajebisty, łapiecie. To zamiast kwadratu miłosnego dałoby nam pięciokąt, co, jak podejrzewam, nawet by się Meyer spodobało.
    2) Jared wyczuł od Wandzi zapach Cheetosów. Uznał więc, że musi być dobra. Tylko zajebiste osoby w tej jaskini jadły Cheetosy *czyli przede wszystkim on*.
    3) Jared poczuł się zazdrosny o ciało Mel przytulane przez rywala w miłości (czyt. Iana) i postanowił w kilka sekund zmienić taktykę. Może już nigdy nie mieć Mel jako takiej, ale wolałby żeby obcy facet nie macał jego kobiety, kiedy ma podejrzenie, a nawet pewność, że ona wciąż tam jest. Domyślił się, że stosowanie kar cielesnych i tortur psychicznych w tym przypadku nie zadziała, więc postanowił udawać, że mu zależy na amebie, byle tylko duszka nie była w stanie spojrzeć na jakiegokolwiek mężczyznę. Taki super-zaawansowany pies ogrodnika.
    Ufffff. Było ciężko :). Nie mam nadziei, że wygram, ale przynajmniej zrobiłam sobie małą gimnastykę umysłową ;P
    Popo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fragment o cheetosach mnie rozwalił :D

      Usuń
    2. "Jared wyczuł od Wandzi zapach Cheetosów. Uznał więc, że musi być dobra. Tylko zajebiste osoby w tej jaskini jadły Cheetosy *czyli przede wszystkim on*." he he moim zdaniem bardzo prawdopodobne :)

      Usuń
    3. "Może już nigdy nie mieć Mel jako takiej, ale wolałby żeby obcy facet nie macał jego kobiety, kiedy ma podejrzenie, a nawet pewność, że ona wciąż tam jest." - Kluczowy jest tu fragment "jego kobiety" - Jaredowi chodzi tylko o ciało, pal licho czy Mela jeszcze tam jest, w końcu i tak wszystkie postaci Stefy są tak samo pozbawione charakteru.

      Usuń
  2. Za Jareda mógł podszyć się Aro, bo ma fioła na punkcie miłości i łatwo się wzrusza, więc gdy usłyszał historię Mel i Wandzi Męczennicy, postanowił w te pędy im pomóc. No i pewnie Aro jest Team Ian.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja myślę, że Adam długo nie wracał z polowania, więc Sam poszedł go szukać. I zobaczył sąd, więc uznał, że będzie śmiesznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. No jak to, co się stało, Jareda wzięła w posiadanie jakaś urocza, rzygająca tęczą duszka. Co prawda od powrotu z polowania parę razy Jared zdążył pobić Wandę, ale można uznać, że najpierw stłamsił duszkę w sobie, a dopiero przed sądem duszka wyszła na wierzch i postanowiła bronić Wandy. ;p

    Btw, fantastyczna analiza, jak zwykle.
    Adria ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Matko z ojcem... Stefciu, nie zmieniaj tak szybko dostawców magicznych ziółek. Jared jeszcze nabawi się rozdwojenia jaźni albo w ogóle dojdzie do jakiegoś dziwnego rozszczepienia osobowości i jego twórczyni wpadnie na pomysł (te info, że niby Stefcia pisze kontynuację "Intruza" jest prawdziwe?), żeby w chłopaka wsadzić całe kombo duszyczek.
    Stawiam na cały Tercet Egzotyczny w Jaredzie - raz miłosierny jak Aro, później żądny rozlewu krwi, latających flaków i gonienia za króliczkiem z piłą mechaniczną Kajusz, a na koniec, gdzieś tam w przerwach na złapanie oddechu i zdecydowanie, kogo tam wynieść na piedestał osobowości (ewentualnie jego braku) Marek. Ewentualnie Carlisle jako wybrakowana matka miłosierdzia, przyjaciółka całego świata i maszyna do pozbawiania życia niewinnych.
    I tak na podsumowanie świetnej analizy: https://24.media.tumblr.com/ad6b2835e66d70661cb779e6f5158c0c/tumblr_my8jwkPCcj1sk0f4fo1_500.gif
    Bo czasem facepalm (plus tłuczenie głową w biurko lub ścianę) nie wystarcza.
    A.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie wiem, mnie się to skojarzyło z oddziaływaniem mocy naszego ulubionego Jaspera. Wiadomo, Jared nagle stał się taki spokojny, taki kochający, miłosierny... Och, normalnie cukier, miód i maliny <33
    Ale tak szczerze - jak mnie to irytuje. No po prostu tego nie da się słowami wyrazić. Cholera jasna, rozumiem, że gdyby było na tą nagłą zmianę charakteru jakieś logiczne... ach, zapomniałam. To "Intruz". To Stephenie Meyer. Okej, logiki nie wymagam. ;-;
    Czyli że jak mnie główka zacznie boleć to muszę do apteki po morfinę iść... Okeeej. Dobrze, zapamiętam. *facewall*

    OdpowiedzUsuń
  7. Co Stefa ma z tymi sportami? Nie wystarczył mecz w Zmierzchu? Dobrze, że piłki nożnej nie lubię, nie będzie aż tak bolało.
    Jeśli chodzi o Kyle’a, to w sumie jestem w stanie uwierzyć, że nikt nie zauważył jego odchyłów – psychopaci bardzo często są świetnymi aktorami, mają powierzchowny urok i dobrzy z nich manipulatory. Nie prowokowany Kyle mógł uchodzić za całkiem przeciętnego, wrednego egoistę, a to w sumie nie jest przesadnie szkodliwe dla społeczności. Upierdliwe, ale nieszkodliwe. Bardziej fascynują mnie jego relacje z bratem, bo gołym okiem widać, że Ian go nie znosi, a w czasach, gdzie ludzie są właściwie na granicy zagłady, mieszkają pod jednym dachem, na niewielkiej przestrzeni i więzi rodzinne zacieśniają się choćby ze względu na instynkt przetrwania... co takiego wydarzyło się między tą dwójką, że Ian jest gotowy skazać brata na śmierć bez chwili zawahania? Ja rozumiem, Kyle jest niebezpieczny i na chwilę obecną już to świetnie widać, ale po pierwsze Ian nie cierpi go od samego początku, jeszcze przed akcją z Wandzią, a po drugie... mimo wszystko to rodzina, nie powinien jednak próbować jakoś Kyla bronić przed śmiercią? Przed śmiercią, nie ogólnym wyrokiem - pomysł z trzymaniem w odosobnieniu powinien paść właśnie od niego i byłoby to jak najbardziej naturalne. Cholera, boli mnie ten wątek, bo ma całkiem nie zgorszy potencjał, naprawdę.
    Jeśli zaś chodzi o Jereda... Jak dla mnie po prostu wyuczył się na pamięć paru mądrze brzmiących zdań, żeby podlizać się Jebowi, bo bał się, że dołączy do Kyle’a na miejscu oskarżonego (co byłoby bardzo logiczne). Ratowanie własnego tyłka jest akurat tym, czego bym się po nim spodziewała. Ewentualnie uznał, że skoro Wandzia nie chce, by Kyla skazano, na złość jej zagłosuje inaczej, niech se robal nie myśli, że jego zdanie cokolwiek go obchodzi!

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie szukajmy sensu,bo dawno się powiesił,a wdowa logika szlocha pod płotem.
    Psychologii w tym ile Dean napłakał w I sezonie.W normalnym świecie na pewno by zauważyli,ze coś nie gra,ale w czasie wojny..Bo ja wiem..Psychopata,ale "swój"..
    Może przypadkiem nie doszło do ostrej sytuacji,nie musieli reagować..

    Chomik

    OdpowiedzUsuń
  9. Co do Jareda:
    1. Wróciła nasza Łowczyni, po tym Duszki wynalazły soczewki kontaktowe - duh - i nie ma problemu w świecących oczkach. Same plusy bycia troglodytą: będą podejrzenia to się wycwani nagłym powrotem miłości; ma nawet ciało Łowczyni którą pozna Wandzia na podorędziu, by stać się bohaterem. Łowczyni mogła nawet zdobyć morfinę, jaki sposób na uśpienie podejrzeń.
    2. Jakakolwiek inna Dusza wysłana by sprowadzić Wandę z powrotem. Wleźć w jej ukochanego to najlepszy sposób by ją przydybać samotnie. Soczewki i morfina wciąż pasują.
    3. Jared - tu już uciekam się to zUej logiki - po stracie meli doznał Szoku. Tego prawdziwego, który już wtedy lub dopiero po jej ujrzeniu jako mundurka skończył się odłamaniem kawała osobowości i stworzeniem alternatywnej. Jaki to byłby fajny materiał na studium, jeszcze w zamkniętej społeczności...
    4. Jared planuje dopiec Wandzie. Oto plan: on i Ian - który pomaga z zasady, bo kumpel, bo z braciszkiem to tacy sami psychopaci - ją w sobie rozkochają i potem mrocznie zdradzą cały sekret, że na nią totalnie leją. Ian w zemście za brata teraz tym bardziej, a Jared ma nawet logiczne powody: Meli nie ma, to odegra się w najpodlejszy sposób na Duszce. Mela jest? Zna ją na tyle by wiedział, że jeśli będzie dla Duszki miły to Mela temu Duszkowi urządzi w mózgu piekło.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja mam teorię, ja! Otóż gdy Stefcia napisała "Intruza" był on znacznie grubszy. Było wyjaśnionych wiele istotnych spraw, jak np przemiana Jareda, relacje między postaciami i wiele, wiele, wiele innych. Oczywiście wciąż nie była to dobra książka, ale dzięki tym wyjaśnieniom była odrobinę (tylko odrobinę) mniej głupia. Jednak gdy Stefcia wysłała ją do wydawnictwa stwierdzono, że to jest totalnie za długie i musi książkę skrócić o połowę i wywalić wszystkie zbędne lub nudne fragmenty. Ale ponieważ Meyer zawsze miała problem z oceną własnego tekstu to wywaliła rzeczy potrzebne, a zostawiła... Cóż, to co teraz czytamy.
    (Pozostaje jeszcze kwestia czemu wydawnictwo wydało takiego gniota, ale myślę, że odpowiedź jest prosta i brzmi: kasa od małoletnich fanek Zmierzchu.)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam dwie teorie dot. Jareda, mam nadzieję, że nikt tego wcześniej nie napisał (przepraszam, ale jestem zmęczona i nie chce mi się czytać komentów, chociaż kiedyś to pewnie zrobię).
    1. Jared ma rozdwojenie osobowości, tylko z jakiegoś powodu jeszcze nikt tego nie odkrył.
    2. Jaredowi znudziło się jechanie na ręcznym, więc postanowił wychędożyć Wandziomelę, jednak myślał, że ona nie będzie chętna po tym jak ją skatował (cóż, mylił się, bo na pewno Mela byłaby bardzo chętna, a Wandzia nie miałaby wyboru, odczuwając to co ona, ale mniejsza z tym), więc postanowił sobie u niej zaplusować. Stefa nie mogła opisać jego prawdziwych powodów, bo przecież nie można deprawować dzieci takimi zboczeństwami jak seks przed ślubem.

    OdpowiedzUsuń
  12. Stefa napisała tylko połowę książki, a później pisała to gunwo jej siostra/matka/siostrzenica/córka/dziewczyna jej syna. Tyle, że ta druga osoba nie chciała, by głównym bohaterem był psychopata, więc zmieniła go na normalnego faceta. Stefa, mając w dupie wszystko i myśląc, że jest najzajebistsza i nawet nie sprawdziła. A edytorzy tak nienawidzą jej twórczości, że w ciemno oddają jej teksty z dopiskiem, że wszystko jest ok. I to by wyjaśniało, dlaczego Tłajlajt to takie gówno.

    OdpowiedzUsuń
  13. A ja nie mam teorii (a właściwie wszystkie na jakie wpadłam zostały już opisane ;_;), ale mam propozycję na wprowadzenie nowej kategorii i punktowaniu zachowania Jareda za każdym razem jak jest taki cacy jak w tym rozdziale. Wiecie, skoro jest "Welcome to Bedrock" to przydałaby się przeciwwaga. Ale nie wiem czy to dobry pomysł, bo możecie uznać to za totalnie bezużyteczną kategorię, ale po prostu chciałabym pod koniec zobaczyć czy Jared był częściej brutalem czy troskliwym misiem. :3 (Pewnie to pierwsze, biorąc pod uwagę, że Welcome to Bedrock już ma 50 pkt, a Jareda ma być teraz mniej, ale... I tak chciałabym zobaczyć.)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Problem w tym, że Jared bynajmniej nie staje się troskliwym misiem. On...Cóż, jego przez olbrzymią część akcji tak naprawdę nie ma, nawet wtedy, kiedy jest. Staje się dokładnie tym samym, czym Edward w PŚ - zaledwie kolejnym niezbędnym dodatkiem do podkreślenia zajebistości głównej Mary Sue (" Pkt 6: Znajdź sobie najprzystojniejszego faceta w całej szkole/jaskini").

      Maryboo

      Usuń
    2. Ktoś ubolewa z tego powodu? :D
      Popo

      Usuń
  14. Ja to bym chętnie przeczytała ficka w którym Wanda z pomocą ludzi odkrywa, że historia o planetkach której uczono jej gatunek nie ma sensu i coś tu nie gra. Okazuje sie, że obcy to żadne smurfy w przebraniu i tak naprawdę rządzi nimi klasa super inteligentnych, zwodniczych wersji sparklących robali o inteligencji dziedziczonej z pokolenia na pokolenie. Cała ta mistyfikacja ma na celu utrzymaniu bezpłciowych trutni w przekonaniu, że są one lepsze i doskonalsze od całego innego życia, przez co łatwiej jest tą bandą kretynów manipulować. I jeden taki przejął ciało Jareda, teraz zamierza schwytać oraz wyeliminować nacpanego fluidami miłości zdrajcę-Wandę. I mu się udaje, choć tylko częściowo, bo choć zabija Melę, to Wagabunda przeszczepia się do, hmm, BSZ. Z pomocą Doktora. Jej miłoŹDŹ do Jareda pryska więc na powrót staje się nienawidzącym ludzi gnojkiem.
    Ostatecznie na ratunek rusza Wuj wraz ze swoją strzelbą który podstępnie pozbywa się obu obcych w ciałach troglodytów i wysadza ich w wielkiej kuli ognia, odchodząc tyłem do eksplozji i nie odczuwając jej skutków.
    Potem ratuje Ziemię i zostaje nowym imperatorem, który prowadzi ludzkość do walki z obcymi.

    Szpik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy jest tu ktoś z talentem literackim? Ktokolwiek? Bardzo ładnie proszę o taką wersję!
      <3

      Usuń
    2. Ja chcę... to brzmi cudownie. mam nadzieję, że ten pomysł zostanie wykorzystany

      Usuń
    3. Jeb-imperator <3
      A w eksplozji mógłby przy okazji zginąć Doktor. A co.

      Gwathgor

      Usuń
  15. To ja mam takie pytanie... Posiadacie jakieś oficjalne informacje na temat tego, że Stefa nie życzyła sobie korekty swoich dzieł? Jeśli tak... uch, ale to babsko musi mieć ego! A jeśli nie, tym bardziej zastanawia mnie, jak takie coś mogło zostać wydane. :/

    OdpowiedzUsuń
  16. Za Jareda podszył się Johnny Bravo. Johnny Bravo ma dobre serce... i wyjątkową słabość do Johnny'ego Bravo. Na razie się zgadza.

    Pozdrawiam i kłaniam się nisko, Wypłosz

    OdpowiedzUsuń
  17. Zaczęłam oglądać SPN i boleśnie przekonałam się, skąd Stefa czerpie inspirację. Teraz jest mi smutno, że ten zacny serial przyczynił się do powstania takiej szmiry :(
    A co do Jareda - może przeczytał Wasze analizy i doszedł do wniosku, że czas na zmiany?

    OdpowiedzUsuń
  18. Obstawiam, że Jaredem jest Edzio. To jego sparklące biedne angstujące serduszko wkońcu nie wytrzymało i postanowiło się ujawnić.
    A jeżeli dusze to protoplasty wąpierzy? Kiedyś taka jedna uznała, że w zasadzie to wszystko jest jej obojętne, jest głodna i zje małego puchatego króliczka. I potem króliczki jej zasmakowały i uznała, że będzie się nimi żywić. Ponieważ jednak była duszą i jej biedne serduszko nie pozwalało na bezlitosne mordowanie puchatych króliczków wytworzyła jadzik, będący tak naprawdę nią samą i spowodowała przemianę. I od tego czasu wampiry są sparklącymi angstującymi istotami, bo dalej są w żałobie po tych zabitych króliczkach.

    korano niezalogowana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ponieważ były to takie białe króliczki z czerwonymi oczkami, duszka podczas przemiany zafundowała sobie czerwone tęczówki jako formę hołdu dla zabitych. A żeby nie zabijać biednych stworzonek, zaczęła polować na ludzi.

      Gwathgor

      Usuń
    2. To jest takie piękne, że aż się cała rozpływam *_*

      Ba, wiadomo, ludzie są źli, ale przecież Cullenowie polowali na misie. Jak to wyjaśnić?
      Popo

      Usuń
    3. Niektóre wampiroduszyczki uznały, że króliczków się nie zabija i ludzi w zasadzie też, a niedźwiedzie i pumy stoją dużo niżej w rankingu słodkości więc będziemy jeść je.
      Ewentualnie dawniej zasmakowali w mięsie niedźwiedzim.

      korano niezalogowana

      Usuń
    4. Albo niektóre duszki miały traumatyczne wspomnienia z planety... Nie pamiętam, jak ona się nazywała, chodzi mi o tę bardzo zimną, na której Wandzia przeszczepiła inną duszkę w szponowca czy jak ten stwór się zwał. Podobno tamtejsze stworzenia były podobne do niedźwiedzi.

      Gwathgor

      Usuń
  19. Też obstawiam, że Jared dostał własną duszkę - ale w trochę inny sposób. Osobowość zmieniła mu się tuż po tym, jak Wanda przyznała się, że jest duszą-matką, po czym została uśpiona morfiną. Przypadek? Czy raczej dokładnie, choć naprędce, przygotowany plan Doktora? Wiedząc, że duszę siedzącą w Melanie da się podzielić, mógłby na próbę odciąć kawałek dopóki morfina działała a potem spróbować wszczepić Jaredowi. Mam wrażenie, że mógłby w tym liczyć na pomoc Iana, słusznie uznającego, że dopóki Jared jest sobą i ma prawo do ciała Mel, nikt nie będzie mógł za bardzo się zbliżyć do Wandzi - mając brata-psychopatę bez problemu rozpoznaje podobne typy.

    OdpowiedzUsuń
  20. To ameby kontynuują produkcję cheetosów? Na to wygląda. ;)

    – No dobra – odezwał się głośno Jeb, tak by wszyscy słyszeli. – Oto zasady. Robimy głosowanie. Tak jak zawsze, mogę sam podjąć decyzję, jeżeli nie spodoba mi się wola większości, bo to...
    – Mój dom – dokończyło za niego chórem kilka osób.


    No dobrze, ma prawo zdecydować, ale w takim razie po co ta szopka z sądem? Bez sensu.

    - tey

    OdpowiedzUsuń